{{ctrl.notification}}

اگر بلیط هواپیما ماهان دارید نگران تاخیر خود نباشید

سفرنتورک ، فروشنده رسمی بلیط هواپیمایی ماهان با پید اختصاصی می باشد. برای خرید بلیط هواپیمایی ماهان با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه اصلی بروید و با انتخاب نوع مسیر (داخلی/خارجی) ، مبدا و مقصد و تاریخ سفر خود ، جستجو نمائید وفهرستی از کل پرواز ها را مشاهده کنید.  چنانچه میخواهید صرفا پرواز های ماهان ایر را ملاحظه نمائید میتوانید از فیلترهای پیش بینی شده در صفحه استفاده کنید. 

 

 

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای داخلی و یا خارج از کشور را دارید، پیشنهاد ما به شما  خرید بلیط هواپیما ماهان  و استفاده از امکانات درجه یک و عالی این شرکت مسافربری  است. شرکت هواپیمایی  ناوگان ماهان از جمله بهترین شرکت های مسافربری در ایران و آسیا است که با داشتن پرسنلی حرفه ای، امکاناتی عالی و کیفیت درجه یک، سفری آرام و ایمن را به شما هدیه می دهد.

خرید بلیط هواپیما ماهان

در صورت تاخیر در رسیدن به فرودگاه چه کنیم؟

ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که بعد از خرید بلیط هواپیما ماهان یا هر شرکت هواپیمایی دیگری، , رزرو صندلی ماهان ،  به هر دلیلی با تاخیر به فرودگاه برسد. در چنین مواقعی سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید و از انجام کارهای عجولانه خودداری کنید. بهتر است در اولین لحظه که متوجه شدید ممکن است دیر به فرودگاه  و ناوگان ماهان برسید، پرسنل فرودگاه را مطلع کنید تا درصورتی که چند دقیقه تاخیر دارید، گیت های فرودگاه را نبندند. همچنین با این کار می توانید تا مدت زمان محدودی زمان پرواز را به تعویق بیاندازید. البته توصیه ما به شما این است که پس از استعلام بلیط هواپیما ماهان و خرید بلیط ، سعی کنید سر موقع در فرودگاه حاضر باشید.

البته جهت احترام به حقوق سایر مسافران هواپیما در صورتی که تاخیر شما بیش از چند دقیقه باشد خلبان نمی تواند پرواز خود را بیش از حد به تاخیر بیاندازد. در شرکت های مسافربری مخصوصا شرکت هواپیمایی ماهان ، بعد از خرید بلیط هواپیما ماهان در صورتی که تا حدود 2 ساعت از پرواز خود جامانده باشید، اگر پرواز دیگری به مقصد مورد نظر آماده پرواز بوده و صندلی خالی داشته باشد، می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی از پرواز دوم استفاده کنید. البته این مساله در صورتی است که تاخیر شما بیش از چند ساعت  مثلا یک روز نباشد! در این صورت هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی مسئولیتی در قبال تاخیر شما نداشته و برای پرواز مجدد باید دوباره بلیط تهیه کنید. البته در مورد کنسلی بلیط هواپیما ماهان بحث متفاوت تر است.

وسایل مورد نیاز در سفر

اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیمایی ماهان پرواز خارجی یا داخلی به یک سفر داخلی یا خارجی بروید باید بدانید چه وسایلی از ملزومات سفر بوده و آن را با خود ببرید. برای همه ما پیش آمده که بعد از رسیدن به مقصد یا حتی قبل از آن متوجه می شویم وسایل ضروری و مورد نیاز خود را فراموش کرده ایم و مجبور می شویم با صرف هزینه اضافه آن را در مسافرت تهیه کنیم. اگر شما نیز بعد از پیگیری رزرو بلیط هواپیما ماهان یا هر شرکت مسافربری دیگری قصد دارید چند روزی را به سفر و تفریح بگذرانید دقت داشته باشید تمام وسایل مورد نیاز خود را لیست گرفته و با خود ببرید.

مساله مهم آنکه از سنگین کردن باز خود و همراه بردن وسایل غیر ضروری خودداری کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به نوع سفر و مقصد ممکن است وسایل مختلفی مورد نیازتان باشد. در ادامه لیستی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز در سفر را با ما به اشتراک می گذاریم که در تمام سفرها مورد استفاده قرار می گیرند. پس اگر دارید سوار مثلا ناوگان ماهان میشوید ادامه این مطلب را بخوانید .

خرید بلیط هواپیما ماهان

پوشاک در سفر با هواپیما

با توجه به آب و هوای شهری که به آن سفر می کنید و تعداد روزهایی که قرار است در سفر بمانید، تعدادی لباس اضافی با خود همراه ببرید. در صورتی که بعد از خرید بلیط هواپیما هواپیمایی ماهان و سوار شدن بر ناوگان ماهان ، چمدان سفر خود را بستید لباس از جمله مهم ترین وسایل سفر است. در سفر به شهرهای کویری توجه کنید که هم لباس خنک و هم لباس گرم با خودت ببرید، چرا که روزهای کویر بسیار گرم و شب های آن بسیار سرد است.

 

کارت های اعتباری در سفر با هواپیما

بعد از خرید بلیط هواپیما ماهان خارجی و سوار شدن بر ناوگان ماهان آغاز سفر خود پول از دیگر لوازم ضروری محسوب می شود که نباید به هیچ وجه آن را فراموش کنید. ترجیحا سعی کنید از همراه بردن پول نقد خودداری کرده و کارت های اعتباری خود را با خود ببرید.

لوازم بهداشتی و شخصی در سفر با هواپیما

هنگام سفر و خرید بلیط هواپیما ماهان داخلی حتما به یاد داشته باشید که از دیگر لوازم ضروری در هر نوع سفر و به هر مقصدی که باید به همراه داشته باشید، لوازم بهداشتی شخصی مانند حوله، مسواک یا کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب است. اگر کرم ضد آفتابتان را فراموش کنید مجبورید هزینه اضافی برای خرید این وسیله آرایشی پرداخت کنید. در سفر حتما استفاده از کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید زیرا شما به طور مداوم در بیرون از منزل و در معرض نور خورشید هستید. بنابراین بعد از انتخاب مقصد و سوار شدن بر ناوگان ماهان  لوازم آرایشی بهداشتی را نیز فراموش نکنید.

تلفن همراه و شارژر

قبل از پیگیری رزرو بلیط هواپیمایی ماهان خود ابتدا ، تلفن و شارژر خود را در ساکتان قرار دهید. تلفن همراه از دیگر لوازم ضروری و مورد نیاز در سفر است که به هیچ وجه نباید آن را در فراموش کنید. از آنجا تلفن همراه و شارژر را به طور مداوم استفاده می کنید، ممکن است شبی که چمدان سفر خود را می بندید شارژر را در پریز بالای تختتان جا بگذارید. پس حتما قبل از آنکه از منزل خارج شوید چک کنید که شارژر و تلفن همراهتان را با خود برده اید.

مدارک شناسایی معتبر

بارها شاهد آن بوده ایم که افراد زیادی بعد از خرید بلیط هواپیما ماهان یا هر شرکت مسافربری دیگری، زمانی که وارد فرودگاه می شوند و قصد سوار شدن بر ناوگان ماهان را میکنند ،  متوجه می شوند بلیط خود را در منزل جا گذاشته اند! شاید این مساله برایتان عجیب و خنده دار باشد اما مطمئن باشید شما نیز در صورتی که از قبل بلیط را داخل کیف خود نگذارید ممکن است آن را فراموش کنید. بلیط و مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی و شناسنامه و پاسپورت در صورت سفر به خارج از کشور از دیگر لوازم ضروری است که به هیچ وجه نباید آن ها را فراموش کنید. در صورت فراموش کردن هرکدام از آن ها بدون شک در سفر خود با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

نکته نهایی آنکه بعد از آنکه تصمیم گرفتید برای مدتی به سفر بروید و بعد از تعیین مقصد خود اقدام به خرید بلیط و سوار شدن بر ناوگان ماهان کردید، از حداقل یک یا دو روز قبل لوازم مورد نیاز خود را لیست گرفته آن ها را در کمال آرامش و حوصله در چمدان بگذارید. این مساله باعث می شود نه وسیله ای را فراموش کنید و نه آنکه با تاخیر به فرودگاه برسید.

هواپیمای ab6 ماهان

​​​​تاریخچه
بی شک صنعت هوانوردی به عنوان یکی از زیرساخت‏های توسعه و تأثیر گذارترین گزینه در شبکه حمل و نقل کشورها و یکی از عوامل محرک بخش تولید در فرآیند توسعه پایدار می‏باشد. از این رو همواره کانون توجهات برنامه‏ریزان و مسئولان کشور بوده است. همین امر مبنا و محور همّت جمعی از نخبگان و خبرگان این بخش گردید و به تأسیس اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در سال 1371 به نام شرکت هواپیمایی ماهان انجامید. فعالیت این مجموعه در عرصه ملی با پروازهای تهران – کرمان - تهران آغاز شد.

پس از آن ماهان با امکانات و شرایط آن زمان در تحقق هدف پیشرفت، امنیت و آسایش دو فروند هواپیمای ایرباس مدل 300B4 را در سال 1378 به ناوگان هوایی خود افزود. و در سال‏های بعد نیز توانست چندین فروند ایرباس مدل 300-600، 310، 320، 340 و بوئینگ مدل 747-300/400 را به عنوان مدرن‏ترین هواپیماهای موجود جهت انجام پروازهای دوربرد به کشورهای اروپایی و خاوردور مورد بهره‏برداری قرار دهد و برای مسیرهای کوتاه برد در داخل کشور نیز 16 فروند هواپیمای BAe-146-300 را به ناوگان خود وارد کرده است.

افزایش تعداد ناوگان به (54) فروند و توسعه شبکه پروازی به نقاط مختلف کشور و جهان، رشد بالای تعداد مسافران را نیز به همراه داشت به گونه‏ای که برابر گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران، هواپیمایی در سال 1391 بیشترین مسافر را (در شبکه داخلی و خارجی) حمل کرده است. این موارد بخش کوچکی از پیشرفت‏های شرکت هواپیمایی ماهان در سال‏های اخیر به شمار می‏آید که همه و همه مرهون اعتماد شما مسافران عزیز بوده است.

  • هواپیمای ایرباس 600 ماهان
  • هواپیمایی ماهان
  • داخل هواپیمای ایرباس 340 ماهان
  • استخدام هواپیمایی ماهان
  • هواپیماهای جدید ماهان
  • داخل ایرباس 310 ماهان
  • پورتال هواپیمایی ماهان
  • هواپیمایی ماهان پرواز خارجی

بوئینگ 747-300
تعداد صندلی ها:

تجاری: 26
عادی: 434
مجموع: 460

هواپیمایی ماهان به عنوان یکی از بزرگترین هواپیمایی‌هایی جمهوری اسلامی ایران، سالانه بیش از ۵ میلیون نفر مسافر را در مسیرهای داخلی و خارجی جابه‌جا می‌کند. این ایرلاین بزرگ که کار خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرده، طی سال‌های اخیر به دلیل کیفیت بالای پرواز و امنیت قابل توجه، اعتماد بخش عمده‌ای از مسافران حرفه‌ای را به خود جلب کرده است. شاید ناوگان ماهان را بتوان یکی از دلایل موفقیت این ایرلاین ایرانی دانست. اما آیا اطلاعاتی نسبت به ناوگان ماهان دارید و از شرایط هواپیماهایش چیزی می‌دانید؟ اگر موضوع ناوگان هوایی ماهان برای‌تان جالب است و قصد خرید بلیط از هواپیمایی ماهان را دارید، پس این مطلب را از دست ندهید.

 

داخل هواپیمای ایرباس 340 ماهان

یکی از هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی کشورمان، ایرباس 340 از سری 600 است، این هواپیما به عنوان مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری ایران شناخته می‌شود.

ایرباس 340 از سری 600 که در دسته بندی هواپیماهای پهن پیکر قرار می‌گیرد، می‌تواند بسته به چیدمان صندلی‌ها از 326 تا 475 سرنشین را حمل کند.

طول این پرنده غول پیکر 75.36 متر و فاصله دو سر بال آن 63.45 متر است. ارتفاع ایرباس 340 از سری 600 از دم تا زمین 17.22 متر است.

وزن این هواپیما بدون بار و مسافر، 177 تن است و حداکثر وزن برخاست آن 368 تن است و روی آن 4 پیشران ساخت شرکت  رولزرویس نصب شده و هواپیما به کمک آن‌ها می‌تواند با سرعت 881  کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

ایرباس 340 از سری 600 می‌تواند تا 14 هزار و 400 کیلومتر بدون توقف پرواز کند.

  • داخل ایرباس 310 ماهان
  • هواپیماهای جدید ماهان
  • ایرباس 340 ریاست جمهوری
  • چیدمان صندلی ایرباس 340
  • داخل بوئینگ 747 ماهان
  • هواپیمای ab6 ماهان
  • انتخاب صندلی هواپیما ماهان
  • ایرباس 320

 

ایرباس A340 یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و چهار موتوره ساخته شرکت ایرباس است. کاربرد اصلی این هواپیما در جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌های طولانی است.

ساخت ایرباس A340 از سال 1987 آغاز شد و نخستین‌بار در 25 اکتبر 1991 به پرواز در آمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس A330 انجام شد.

A340 در سه مدل 300 ، 500 و 600 ارائه می‌شود که مدل 300 برای مسیرهای بیش از 7400 ناتیکال مایل (13704 کیلومتر) طراحی شده است که همه نیازهای 300 مسافر را برای این سفرها برآورده کرده است.

مدل 500 که دوربردترین مدل است، قادر به جابجایی بیش از 313 مسافر در 3 کلاس برای مسیرهای بیش از 9000 ناتیکال مایل (16668 کیلومتر) است. هواپیمایی سنگاپور از این مدل برای مسیر سنگاپور ـ لس‌آنجلس استفاده می‌کند که بیش از 19 ساعت طول می‌کشد.

ایرباس A340 یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و چهار موتوره ساخته شرکت ایرباس است. کاربرد اصلی این هواپیما در جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌های طولانی است.

ساخت ایرباس A340 از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین‌بار در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ به پرواز در آمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس A330 انجام شد.

A340 در سه مدل ۳۰۰ ، ۵۰۰ و ۶۰۰ ارائه می‌شود که مدل ۳۰۰ برای مسیرهای بیش از ۷۴۰۰ ناتیکال مایل (۱۳۷۰۴ کیلومتر) طراحی شده است که همه نیازهای ۳۰۰ مسافر را برای این سفرها برآورده کرده است.

مدل ۵۰۰ که دوربردترین مدل است، قادر به جابجایی بیش از ۳۱۳ مسافر در ۳ کلاس برای مسیرهای بیش از ۹۰۰۰ ناتیکال مایل (۱۶۶۶۸ کیلومتر) است. هواپیمایی سنگاپور از این مدل برای مسیر سنگاپور ـ لس‌آنجلس استفاده می‌کند که بیش از ۱۹ ساعت طول می‌کشد.

همچنین این مدل از موتورهای رولزرویس استفاده می‌کند. (این مطالب از وبلاگ طیاره کپی شده است)

مدل ۶۰۰ که طویل‌ترین مدل ۳۴۰ است قابلیت حمل ۳۶۰ مسافر در ۳ کلاس یا ۴۱۹ مسافر در ۲ کلاس را برای مسیرهای بیش از ۷۹۰۰ ناتیکال مایل دارد. این مدل هم مثل مدل ۵۰۰ از موتورهای رولزرویس ترنت ۵۰۰ بهره می‌گیرد.

مشخصات

ایرباس A340 دارای چهار موتور توربوفن در زیر دو بال است.

فاصله نوک دو بال: ۶۰٫۳ متر
طول: ۶۳٫۶ متر
ارتفاع: ۱۶٫۸ متر
ظرفیت مسافر: حداکثر۴۴۰ نفر
بیشینه سرعت: ۰٫۸۶ ماخ (۹۱۲ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۱۳۱۵۰ کیلومتر

مدل‌ها

A340-200: طراحی شده برای مسافت‌های طولانی.
A340-300: شبیه مدل ۲۰۰ با ظرفیت مسافر بیشتر.
A340-330E: مدل بهبود یافته با طول پرواز بیشتر و باک اضافه مرکزی.
A340-500: مسافت پرواز خیلی طولانی.
A340-600: قدرت بیشتر

در ایران، سه شرکت ماهان، آسمان و معراج از این نوع هواپیما استفاده می‌کنند.

حمید عرب نژاد کیست


مصاحبه انحصاری مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان
با فصلنامه تخصصی روانشناسی مدیریت و بازار

هواپیمایی ماهان با مجوز و تأیید سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک شرکت هواپیمایی خصوصی در سال 1371 تأسیس شد.
سیدحسین مرعشی به عنوان بنیانگذار مؤسسه خیریه مولی الموحدین که شرکت هواپیمایی ماهان یکی از زیر مجموعه‌های آن است، اعتقاد دارد:
“آقای عرب‌نژاد در جهت گیری سیاست‌های شرکت خیلی خوب حرکت کردند. تغییر سیستم هواپیمای شرقی به سمت هواپیمای غربی شاید مهمترین تصمیم‌ در ماهان بوده است. بعد از تغییرات مدیریتی، ایشان بار دیگر هواپیمایی ماهان را بازسازی کرد ومی توان گفت توسعه ماهان در این دوره اتفاق افتاده است”.
ازاین رو بر آن شدیم تا با جناب آقای مهندس حمید عرب نژاد مدیر عامل هواپیمایی ماهان گفت و گویی داشته باشیم تا از تجربیات ارزنده این مدیر توانمند در عرصه هواپیمایی بهره مند شویم.

لطفا در ابتدا تاریخچه کوتاهی از سیر تکامل ماهان در زمان مدیریت خود بفرمایید.

من در سال 1376 وارد ماهان شدم. در آن موقع کلا ماهان 4 فروند هواپیمای روسی – دو فروند توپولوف 154 و دو فروند ایلوشین 76 باری-. در اختیار داشت. مسیرهای پروازی آن زمان در شبکه داخلی به کرمان و مشهد، و در شبکه بین المللی از مشهد به دمشق بود و تعداد مسافر جابجا شده در سال 1372 در شبکه پروازی ماهان 142 هزار نفر بود. طبق بررسی که در بخش مسافری انجام دادیم، دریافتیم علیرغم اینکه هواپیماهای روسی مشکل ایمنی نداشتند، اما آن هواپیماها مورد استقبال مسافران قرار نمی گرفتند. از این رو به جهت کسب رضایت مشتریانمان، رویکرد خود را به سمت خرید هواپیمای ایرباس تغییر دادیم. ابتدا 2 فروند هواپیمای ایرباس 300 خریدیم، بعد چند فروند ایرباس 310 و نهایتا یک تعدادی هواپیمای ایرباس 300 و 600 به ناوگان ماهان اضافه کردیم و این اواخر برای پوشش دادن به مناطقی از داخل کشور که فرودگاه هایشان از نظر عملیاتی پیچیدگی دارند، تصمیم گرفتیم که یک تعداد هواپیمای BA146 را در اختیار داشته باشیم. امروزه ماهان چیزی حدود 50 فروند هواپیما در اختیار دارد که سالانه بیش از 60 میلیون نفر مسافر را جابجا می کند که پروازها از اکثر مراکز استان های ایران و همچنین 12 نقطه دنیا انجام می گیرند.

  • حمید عرب نژاد هواپیمایی ماهان
  • حیدر عرب نژاد
  • محمد مهدی عرب نژاد
  • شرکت هواپیمایی ماهان استان تهران، تهران
  • استخدام هواپیمایی ماهان
  • مجتبی عرب نژاد
  • کاپیتان مغفوری
  • سایت هواپیمایی ماهان

قائم مقام فرمانده محورعملیاتی لشگر 41ثارالله(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) «حمید عرب نژاد »در سال 1332 در روستای «حمیدیه» از توابع شهر «زرند »در استان«کرمان »به دنیا آمد .در کودکی پدر ومادرش را از دست داد اما سایه برادران متدین خودرا بربالای سر داشت .حمید با تنهایی و مشقت زیاد تحصیلات ابتدایی ومتوسطه خود را به پایان رساند .در دوران سربازی از نزدیک دیکتا توری حکومت پهلوی را با پوست و گوشت خود احساس می کرد .این آگاهی راه تازه ای پیش پای حمید گذاشت وآن مبارزه با ظلم و ستم آن روز بود .تلاش حمید در آن روزها به یاد ماندنی است . وقتی دیواره های دیکتا توری فرو ریخت حمید لباس سبز پاسداری ازانقلاب را به تن کرد وبه مقابله با اشرار و ضد انقلاب پرداخت . حوادث کردستان او را به مهاباد کشاند و به همراه مردان دلیری که برای کوتاه کردن دست بیگانه ها به آن خطه آمده بودند، به پیکار مشغول شد . حمید عرب نژاد در عملیات بیت المقدس پیش از آن که نسیم اروند چهره مردانه اش را نوازش دهد و چشمانش بادیدن مسجد جامع روشن شود به آرام وقرار خود رسید .از حمید فرزندی به نام «ملیحه »به یادگار مانده است.

سال 72 وقتی آقای هاشمی رفسنجانی در کرمان اولین هواپیما را دیدند،گریه کردند/ توسعه صنعت هوایی همپای مدرسه سازی ثواب دارد/تاسیس ماهان یک ربع بیشتر طول نکشید.

سیدحسین مرعشی را جدا از فعالیت‌هایی که در عرصه سیاست انجام داده به عنوان ایده پرداز تأسیس شرکت هواپیمایی ماهان نیز می‌شناسند. او در روزهایی که ایران دوران سازندگی را تجربه می‌کرده است استفاده از فرصت را غنیمت شمرده و ایده تأسیس شرکت هواپیمایی ماهان را ارائه کرد.

مرعشی به عنوان بنیانگذار مؤسسه خیریه مولی الموحدین که شرکت هواپیمایی ماهان یکی از زیر مجموعه‌های آن است اعتقاد دارد هر کدام از فعالیت‌های این مؤسسه استفاده از یک فرصت است که به آن بها داده شده است. او در گفتگویی با "کرمان ما" ویژه نامه سالگرد تاسیس ماهان نحوه تأسیس و شکل گیری مؤسسه خیریه مولی الموحدین و پس از آن شرکت هواپیمایی ماهان را توضیح می‌دهد.

سایت هواپیمایی ماهان

بلیط هواپیما ماهان، برای مشتریان این شرکت در دو کلاس پروازی تجاری و معمولی قابل دسترس است. این بلیط ها به طور کل و نسبت به خدمات ارائه شده در این ایرلاین، از قیمت معقولی برخوردارند از این رو اغلب، به مشتریانی که به دنبال خریدی مطمئن و مقرون به صرفه هستند تهیه بلیط هواپیما ماهان توصیه می شود.
برای تهیه بلیط هواپیما ماهان، علاوه بر آژانس های هواپیمایی مختلف، می توانید به سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک24 نیز مراجعه نمایید.

بطور کلی ناوگان هواپیمایی این شرکت 52 فروند هواپیما را شامل می شود که از این تعداد 36 فروند آن فعال می باشند. این مجموعه پروازهای داخلی خود را با پرواز در مسیر تهران – کرمان و پرواز های خارجی اش را با پرواز در مسیر تهران – دمشق آغاز کرد.
جالب است بدانید؛ سهامدار اصلی این ایرلاین مؤسسه خیریه مولی الموحدین است. 

شرکت هواپیمایی ماهان، به مرکزیت شهر تهران، از لحاظ ناوگان هوایی و مسافر حمل شده به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال ۱۳۷۱ با برخورداری از دو فروند هواپیمای مسافربری، تأسیس گردید. شرکت هواپیمایی ماهان خدمات رسانی خود را در سال ۱۳۷۲ با برقراری پرواز بین شهر کرمان و پایتخت ایران، تهران، آغاز نمود. شروع پروازهای بین‌المللی این شرکت به اواخر سال ۱۳۷۲ بر می‌گردد که طی آن پرواز تهران به مقصد دبی صورت پذیرفت.

بلیط هواپیما ماهان
به خاطر کیفیت بالای هواپیمایی ماهان، بلیط هواپیما ماهان برای مسافران بسیار محبوب است. هواپیمایی ماهان در سال 1371 و با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان شرکتی خصوصی تاسیس شد و یک سال پس از آن، یعنی در سال 1372، شروع به فعالیت کرد. اولین عملیات پروازی در ماهان با دو فروند هواپیمای توپولوف 154 و دو فروند هواپیمای ایلوشین 76 باری کلید خورد. پروازهای داخلی ماهان در آن سال‌ها، محدود به مسیرهای کرمان و مشهد بود و پروازهای خارجی ماهان هم به مسیر مشهد به دمشق خلاصه می‌شد. آن‌چه بعدتر موجب تحول هواپیمایی ماهان شد، خرید سه فروند ایرباس A300B4 در سال 1378 بود. بهره‌برداری از هواپیمایی مدرن و البته غربی در یک شرکت هواپیمایی خصوصی در کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل تحول یاد شده توسط هواپیمایی ماهان بود و البته، چنین حرکتی موجب بهره‌برداری از هواپیماهای دوربرد ایرباس A310 و A320 هم شد. شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون ناوگانی متشکل از ۵۴ فروند هواپیمای مسافربری و باری را در اختیار دارد و به ۳۰ مقصد داخلی و ۲۵ مقصد بین‌المللی در خاورمیانه، خاور دور و اروپا پرواز دارد.

شرکت هواپیمایی ماهان
هواپیمایی ماهان با ۳۳۰۰ کارمند، یکی از معتبرترین و امن ترین خطوط هوایی کشور به حساب می آید. این شرکت هواپیمایی در هر روز پروازهایی به  ۵۲ مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه دارد و در سال ۱۳۹۱ بیشترین تعداد مسافر را در مسیر داخلی و خارجی، جابجا کرده است. ماهان، در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند ارزشمند و برتر ایران شناخته شد. با الی گشت همراه باشید تا با معروف ترین ایرلاین ایرانی بیشتر آشنا شوید.

  • تلفن هواپیمایی ماهان
  • هواپیمایی ماهان پرواز خارجی
  • پیگیری رزرو بلیط هواپیمایی ماهان
  • برنامه پروازهای داخلی ماهان
  • شرکت هواپیمایی ماهان استان تهران، تهران
  • پورتال هواپیمایی ماهان
  • رزرو صندلی ماهان
  • استخدام هواپیمایی ماهان

ایرباس 600 ماهان

Searches related to سایت هواپیمایی ماهان
ایرباس ای 300 (Airbus A300) یک هواپیمای جت دو موتوره پهن پیکر با برد کوتاه تا متوسط می‌باشد که توسط کمپانی ایرباس طراحی و ساخته شده‌است. این هواپیما به‌طور رسمی در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و در اکتبر ۱۹۷۲ (آبان ۱۳۵۱) به پرواز درآمد. این هواپیما اولین گونه از هواپیماهای جت تجاری دو موتوره پهن پیکر و همچنین اولین هواپیمای ساخت کنسرسیوم اروپائی ایرباس است که در حال حاضر گروه ایرباس نامیده می‌شود. به‌طور معمول ایرباس ای ۳۰۰ دارای ۲۶۶ صندلی در دو کلاس پروازی می‌باشد و بسته به مدل آن تا حداکثر ۷۵۴۰ کیلومتر (۴۰۷۰ مایل دریایی) برد دارد.

طراحی این هواپیما در میانه دهه شصت میلادی به عنوان یک پروژه مشترک بین چند سازنده مختلف هواپیما در کشورهای انگلستان، آلمان غربی و فرانسه به اجرا درآمد. در سپتامبر ۱۹۶۷ کشورهای مشارکت‌کننده یک یادداشت تفاهم به منظور تولید این هواپیما امضا کردند. در آوریل ۱۹۶۹ انگلستان از این پروژه عقب‌نشینی کرد اما فرانسه،آلمان و اسپانیا توافقی را در می ۱۹۶۹ امضا کردند و صنایع ایرباس رسماً در دسامبر ۱۹۷۰ به منظور طراحی و تولید ای ۳۰۰ شکل گرفت. اولین پیش نمونه در اکتبر ۱۹۷۲ پرواز کرد.

مدل ایرباس A300 نه تنها به خاطر اينكه يك موفقيت تجاری در كار خودش كسب كرده مشهور و مهم شناخته می‌شود٬ بلكه اولين طرح اروپایی در زمینه هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر پس از جنگ است که برای کارخانه سازنده و همچنین قاره اروپا یک موفقیت محسوب می‌شود.

CASA از اسپانيا، Aerospatiale از فرانسه٬ Daimler Chrysler Aerospase آلمان و British Aerospace از انگلستان در اواخر دهه 1960 به هم پيوستند و صنایع ایرباس را با هدف ساخت هواپیمایی دو موتوره با ظرفیت 300 نفر به منظور پر كردن بازار پهن‌پیکرها به وجود آوردند. اين ایرباس 300 نفره بعدا بر پایه 250 صندلی پی‌ریزی شد. زیرا این عقیده در نزد طراحان ایرباس وجود داشت که این مقدار ظرفیت از ریسک کمتری برخوردار است. به طرح A300 پسوند B تعلق گرفت كه نشان‌دهنده تغییرات براي این مدل محسوب می‌شود.

دو نمونه اصلی A300-B1 ساخته شدند كه اولین آن از تولوز فرانسه در 28 اكتبر 1972 و دومي در 5 فوريه سال بعد پرواز کرد. General Electric CF6 انتخاب ایرباس برای نيروي محركه مدل A300 می‌باشد. به دنبال نمونه اصلي A300B1، مدل A300B2 با 2/65 متر بدنه کشیده‌تر در 23 می 1974 وارد خدمت در شرکت هواپیمایی ایرفرانس شد.

دیگر مدل‌های این هواپیما شامل B2-200 شامل فلپ‌های کروگر برای راندمان بهتر در نشست و برخاست و استفاده از چرخ‌ها و ترمزهای متفاوت٬ B2-300 با افزايش وزن براي حمل بار مفيد بيشتر، B4-100 مدل دوربرد B2 به همراه فلپ‌های کروگر٬ مدل B4-200 با وزن برخاست بیشتر و بال و بدنه تقویت شده به همراه ارابه فرود پيشرفته. تعداد كمي از مدل‌های تغییرپذیر A300C نيز ساخته شدند که برای ورود بار به بخش اصلی هواپیما از دربی که به این منظور و در سمت چپ هواپیما و در پشت بال قرار دارد استفاده می‌شود. در اواخر توليد مدل A300B4 استفاده از دو خدمه در عرشه پرواز برای مدل A300-200FF پيشنهاد شد که مشتریان آن VASP ، Tunis Air و Garuda بودند.

در بخش اول این گزارش اولین هواپیمایی که قصد معرفی آن را داریم ، ایرباس آ300 است که به عنوان یک هواپیمای پهن پیکر شناخته می شود و دارای دو موتور جت توربوفن است.


ایرباس آ300 در سال 1972 به عنوان نخستین پرنده مسافربری پهن پیکر با دو موتور اولین پرواز خود را انجام داد.


این پرنده در چهار مدل A300B1 ، A300B2 ، A300B4 و A300-600 ساخته شد ، اما از مدل اولیه یعنی A300B1 تنها دو فروند تولید شد و مدل های بعدی به تولید انبوه رسید.


مدل A300B2 در سال 1974 رسما وارد خدمت شد.این مدل بسته به چیدمان صندلی ها ظرفیتی بین 220 تا 330 مسافر دارد و برد متوسط آن در حدود 3 هزار 500 کیلومتر است و می تواند با سرعت تقریبی 840 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.


طول بدنه این هواپیما در حدود 52 متر ، فاصله دو سر بال حدود 44 متر ، ارتفاع 16 متر و عرض بدنه 5.64 متر است.حداکثر وزن این هواپیما نیز 142 تن است.


ایرباس A300B2 در سال 1979 وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" شد.

  • هواپیمای ایرباس 600 ماهان
  • ایرباس a340-600 ماهان
  • ایرباس 300-600 معراج
  • داخل ایرباس 310 ماهان
  • ایرباس a300-600 ایران ایرتور
  • ایرباس 300-600 ایران ایرتور
  • ایرباس a300-600 قشم ایر
  • ناوگان ماهان

هواپیمای ایرباس 600 ماهان

طراحی این هواپیما در میانه دهه شصت میلادی به عنوان یک پروژه مشترک بین چند سازنده مختلف هواپیما در کشورهای انگلستان، آلمان غربی و فرانسه به اجرا درآمد. در سپتامبر ۱۹۶۷ کشورهای مشارکت‌کننده یک یادداشت تفاهم به منظور تولید این هواپیما امضا کردند. در آوریل ۱۹۶۹ انگلستان از این پروژه عقب‌نشینی کرد اما فرانسه،آلمان و اسپانیا توافقی را در می ۱۹۶۹ امضا کردند و صنایع ایرباس رسماً در دسامبر ۱۹۷۰ به منظور طراحی و تولید ای ۳۰۰ شکل گرفت. اولین پیش نمونه در اکتبر ۱۹۷۲ پرواز کرد.

ایرفرانس اولین مشتری ایرباس ای ۳۰۰، این هواپیما را از مه سال ۱۹۷۴ وارد خدمت نمود. در ادامه پس از یک دوره کوتاه تقاضا، ای ۳۰۰ با فروش بسیار زیادی مواجه و پس از آن به مدت سه دهه با روند مناسبی تولید شد. ای ۳۰۰ محبوب بسیاری از کاربران هواپیماهای باری نیز بود و گونه‌های متنوعی از آن با قابلیت حمل بار ساخته شده‌است. تولید این هواپیما و گونه کوچکتر آن، ای ۳۱۰، در ژوئیه ۲۰۰۷ متوقف شد.

ایرباس آ-۳۰۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.

فاصله نوک دو بال: ۴۴٫۸ متر
طول: ۵۴٫۱ متر
ارتفاع: ۱۶٫۵ متر
ظرفیت مسافر: ۳۶۱ نفر (در مدل ایرباس آ-۳۰۰–۶۰۰ آر)
بیشینه سرعت: ۸۵/۰ ماخ (۸۹۵ کیلومتر بر ساعت) (در مدل ایرباس آ-۳۰۰–۶۰۰ آر)
محدوده پرواز: ۷۷۰۰ کیلومتر
مدل‌ها
A300B۲ مدل پایه مسافربری
A300B۴ مدل مسافربری با محدوده پرواز بیشتر
A300C۴ مدل مسافربری با امکان تغییر کاربری
A300F۴ مدل ترابری
A۳۰۰–۶۰۰ مدل مدرن‌تر

مدل ایرباس A300 نه تنها به خاطر اينكه يك موفقيت تجاری در كار خودش كسب كرده مشهور و مهم شناخته می‌شود٬ بلكه اولين طرح اروپایی در زمینه هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر پس از جنگ است که برای کارخانه سازنده و همچنین قاره اروپا یک موفقیت محسوب می‌شود.

CASA از اسپانيا، Aerospatiale از فرانسه٬ Daimler Chrysler Aerospase آلمان و British Aerospace از انگلستان در اواخر دهه 1960 به هم پيوستند و صنایع ایرباس را با هدف ساخت هواپیمایی دو موتوره با ظرفیت 300 نفر به منظور پر كردن بازار پهن‌پیکرها به وجود آوردند. اين ایرباس 300 نفره بعدا بر پایه 250 صندلی پی‌ریزی شد. زیرا این عقیده در نزد طراحان ایرباس وجود داشت که این مقدار ظرفیت از ریسک کمتری برخوردار است. به طرح A300 پسوند B تعلق گرفت كه نشان‌دهنده تغییرات براي این مدل محسوب می‌شود.

دو نمونه اصلی A300-B1 ساخته شدند كه اولین آن از تولوز فرانسه در 28 اكتبر 1972 و دومي در 5 فوريه سال بعد پرواز کرد. General Electric CF6 انتخاب ایرباس برای نيروي محركه مدل A300 می‌باشد. به دنبال نمونه اصلي A300B1، مدل A300B2 با 2/65 متر بدنه کشیده‌تر در 23 می 1974 وارد خدمت در شرکت هواپیمایی ایرفرانس شد.

  • ایرباس a340-600 ماهان
  • داخل ایرباس 310 ماهان
  • هواپیمایی ماهان
  • ایرباس a300-600 ایران ایرتور
  • ایرباس 300-600 معراج
  • ایرباس 300-600 ایران ایرتور
  • هواپیمای ab6 ماهان
  • هواپیماهای جدید ماهان

داخل بوئینگ 747 ماهان

بوئینگ ۷۴۷ (به انگلیسی: Boeing 747) معروف به جمبوجت هواپیمای جت چهار موتوره بزرگ مسافربری است که شرکت بوئینگ می‌سازد. هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بعد از هواپیمای ایرباس آ-۳۸۰، دومین هواپیمای بزرگ مسافربری در جهان است.

تولید بوئینگ ۷۴۷ در زمان خود انقلابی بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافربری به حساب می‌آمد و برای چهل سال بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بود. بوئینگ ۷۴۷ با چهار موتور و ساختاری دوطبقه قابلیت جابجایی حداکثر ۵۵۰ مسافر را داراست. برخلاف ایرباس آ-۳۸۰، طبقه دوم در بوئینگ ۷۴۷ کامل نیست و منحصر به قسمت جلوی هواپیما است.

اندیشه ساخت ۷۴۷ توسط شرکت هواپیمایی بوئینگ در اواسط دهه شصت میلادی مطرح شد، به‌دنبال آن ارتش آمریکا برای تقویت ناوگان خود قرارداد خرید تعداد زیادی از این هواپیما را با شرکت بوئینگ منعقد کرد.

پس از آن بوئینگ طراحی مدل مسافربری آن را اعلام کرد که نتیجه آن پرواز مدل ۱۰۰–۷۴۷ این هواپیما در سال ۱۹۶۹ بود، پس از یک سال و در سال ۱۹۷۰ این مدل از ۷۴۷ اولین سرویس دهی خود را برای شرکت هواپیمایی پان امریکن آغاز کرد. امروزه بوئینگ ۷۴۷ جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم و مسافران پروازهای بین‌المللی پیدا کرده‌است و بی‌دلیل نیست که به آن لقب ملکه آسمان‌ها داده‌اند.

ندیشه ساخت 747 توسط شرکت هواپیمایی بوئینگ در اواسط دهه شصت میلادی مطرح شد، به‌دنبال آن ارتش آمریکا برای تقویت ناوگان خود قرارداد خرید تعداد زیادی از این هواپیما را با شرکت بوئینگ منعقد کرد.

پس از آن بوئینگ طراحی مدل مسافربری آن را اعلام کرد که نتیجه آن پرواز مدل 100-747 این هواپیما در سال 1969 بود، پس از یک سال و در سال 1970 این مدل از 747 اولین سرویس‌دهی خود را برای شرکت هواپیمایی پان‌امریکن آغاز کرد. امروزه بوئینگ 747 جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم و مسافران پروازهای بین‌المللی پیدا کرده است و بی‌دلیل نیست که به آن لقب ملکه آسمان‌ها داده‌اند.

شرکت هواپیمایی ملی ایران یکی از نخستین سفارش‌دهندگان مدل SP این هواپیما بود. نخستین مدل تحویلی به ایران ایر در پرواز انتقالی خود از آمریکا به ایران، به علت نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد. این پرواز مسافری حمل نمی‌کرد و در این سانحه خلبانان و کادر پروازی حاضر در هواپیما کشته شدند. پس از سانحه، شرکت بوئینگ در مدل SP به ویژه در طراحی بال و مخازن سوخت درون آنها تغییرات عمده‌ای داد.

با دریافت هواپیمای بوئینگ 747SP، ایران ایر پروازهای مستقیم خود را بین تهران و نیویورک آغاز کرد که در آن دوران طولانی‌ترین پرواز بدون توقف در جهان محسوب می‌شد.

  • بوئینگ 747-400 ماهان
  • داخل هواپیمای بوئینگ 747
  • بوئینگ ۷۴۷ ماهان
  • بوئینگ 747-8
  • بوئینگ 737
  • ایرباس a380
  • ناوگان ماهان
  • هواپیمایی ماهان

داخل ایرباس 310 ماهان

امروز می خواهیم درباره ی یکی از هواپیماهای ساخت شرکت ایرباس صحبت کنیم که چندین سال است از چرخه ی تولید خارج شده است ولی در گوشه و کنار دنیا هنوز هم شرکت های هواپیمایی هستند که با آن پرواز کنند و نام این هواپیما، ایرباس آ ۳۱۰ (Airbus A310) است. این مدل از ایرباس ها که پس از مدل آ ۳۰۰ به بازار هواپیمایی آمد، پیشرفت هایی را نسبت به مدل قبلی خود داشت که در ادامه به بیان این ویژگی ها و معرفی این مدل هواپیما می پردازیم. با الی گشت با معرفی هواپیمای ایرباس آ ۳۱۰ همراه باشید.

این هواپیما با شماره سریال 564 ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1990/11/22 با رجیستر آزمایشی F-WWCB انجام داد.

در 1991/02/13 با رجیستر OK-WAA توسط شرکت CSA در کشور چک خریداری شد و تا ژوئن 2009 که زمینگیر شد برای آن شرکت پرواز می‌کرد.

دو ماه بعد، در تاریخ 2009/08/19 [مطابق با 29 خرداد 1388] توسط هواپیمایی ماهان خریداری گردید و در روز پنج‌شنبه 4 تیر 1388 با رجیستر قزاقستانی EX-35005 وارد ایران شد. 29 مرداد همان سال رجیستر این هواپیما به EP-MNX تغییر یافت. این هواپیما معمولا پروازهای خارجی ماهان را انجام می‌دهد.


مشخصات فنی

این هواپیما از 2 موتور GE CF6-80C2A2 ساخت جنرال الکتریک با رانش 59000 پاوند استفاده می‌کند.
ـ مدل هواپیما: Airbus A310-304
ـ طول هواپیما: 46 متر و 66 سانتی‌متر
ـ دهانه بال: 43 متر و 89 سانتی‌متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: 15متر و 80 سانتی‌متر
ـ مساحت بال: 219 متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست: 150000 کیلوگرم

رویدادها

ـ در 23 خرداد 1393 این هواپیما در فرودگاه امام خمینی دچار حادثه شد و نتوانست پرواز کند. در این حادثه، اتوبوس حامل مسافران که گفته شده به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده کنترل خود را از دست داده بود به هواپیما برخورد کرده و باعث آسیب‌دیدگی به بدنه آن شد. هواپیما قرار بود پرواز شماره 100 مسیر دوسلدورف را انجام دهد که با تعویض هواپیما، پرواز مذکور با هواپیمای EP-MNO و با 45 دقیقه تأخیر صورت گرفت.
ضربه وارده به بدنه هواپیما باعث پاره شدن بدنه و سوراخ شدن قسمتی از باک سوخت شد. این حادثه باعث شد که این پرنده به مدت یک سال زمینگیر شود تا اینکه در 27 خرداد 1394 و پس از اصلاح آسیب‌دیدگی بدنه و نصب صندلی‌های جدید، پروازهای خود را از سر بگیرد.

تاریخچه ایرباس A310
پروژه A300 یکی از پروژه‌های بسیار موفق ایرباس بوده است که زیر مجموعه‌های زیادی دارد یکی ازاین مدل‌ها A310 می‌باشد. A310 در واقع دومین هواپیمایی است که ایرباس تولید کرده است.Airbus  A310 یک هواپیمای مسافربری غول پیکر است که این هواپیما یک مدل کوچک شده از a300  است. سفارش ساخت این هواپیما را شرکت‌های سوئیس ایر و لوفت هانزا  در سال 1978 داده‌اند.  یک سال بعد از این سفارش  نخستین نمونه آن به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تحویل داده شد. ایرباس A310 برای  اولین بار در سال 1982 به پروار در آمد.

شرکت‌های سفارش دهنده این هواپیما  معتقد‌ بودند که هواپیماهای کوچک هم  بازار فروش خوبی خواهند داشت و همینطور هم بود. لازم‌به‌ذکر است که ساخت این مدل از هواپیما در سال 2007 متوقف شد. با این حال در حال حاضر 113 فروند A310  در جهان وجود دارد. لازم‌به ذکر است گنجایش این هواپیما 220 نفر می‌باشد.

  • ایرباس a310-300 ماهان
  • هواپیمای ایرباس 600 ماهان
  • ناوگان ماهان
  • هواپیمایی ماهان
  • ایرباس 320
  • داخل هواپیمای ایرباس 340 ماهان
  • حوادث ایرباس 310
  • ایرباس۳۱۰ ماهان

​منبع

date_range پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ remove_red_eye 183 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0