{{ctrl.notification}}

سئالات متداول ، پاسخ به سئوالات مسافران

آرشیوی از سئوالات مشتریان و پاسخ آنها

آیا برای خرید بلیط هواپیما و یا بلیط اتوبوس عضویت در سایت الزامی است؟

خیر، برای خرید بلیط از  سفرنتورک  احتیاجی به ثبت نام و عضویت در سایت ندارید.

 

چگونه از وب سایت "سفر نتورك" خریداری کنم؟

  • پس از ورود به صفحه ي اصلي وبسايت ، از قسمت بالاي سايت سمت چپ ،  انتخاب نمائید که قصد خرید بلیط هواپیما ،اتوبوس و ... را داريد.
  • در قسمت بالاي باكس سرچ داخلي يا خارجي بودن مسير خود را انتخاب نماييد.
  • در مسیر های داخلی: مبدا و مقصد و تاریخ سفر     و در مسیر های خارجی: مبدا ، مقصد ، تاریخ رفت ، تاریخ برگشت (در بلیط های دو طرفه) ، تعدادمسافرین و نوع کلاس پروازی انتخاب نموده آنگاهروی گزینه جستجو کلیک نمائید.
  • پس از گذشت چند ثانیه نتایج برای شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید از بین نتایج نمایش داده شده به‌ راحتی اطلاعات مسير مورد نظرتان را انتخاب نمائید.
  • با ورود اطلاعات مورد نیاز و ورود کد تخفیف (در صورت دارا بودن) و موافقت خود با قوانین و مقررات سایت و  ادامه مراحل، به صفحه درگاه بانک هدایت مي شويد.
  • پس از پرداخت و بازگشت به سایت "سفرنتورک"،  بلیط شما صادر خواهد شد و بصورت یک فایل PDF  بر روی یک صفحه جدید نمايش داده ميشود، که میتوانید در صورت تمايل آن را در سيستم خود ذخيره نماييد.
  • همچنین بلیط شما به آدرس ایمیلی که هنگام خرید وارد نموده اید ، ارسال میگردد.
  • بعد از صدور بلیط ، یک پیامک حاوی مبدا و مقصد سفر و یک کد پیگیری نیز برای شما ارسال خواهد شد.

 

لیست نتایج پرواز ها به چه ترتیبی نمایش داده می شود؟

نتیجه جستجو بصورت پیش فرض بر اساس ارزانترین قیمت نمایش داده میشود. البته با استفاده از فیلتر های متنوع در سمت راست صفحه نمایش جستجو، می توانید نتایج را فیلتر نمائید.

 

تقویم قیمتی چیست و چه کمکی به من میکند؟

تقویم قیمتی امکان مقایسه قیمت های روزهای نزدیک به جستجو را به شما می دهد. با کلیک روی روز قبل و روز بعد در سمت راست بالای سایت، قیمت بلیط‌های  روز قبل و  روز بعد از تاریخ مورد نظر خود را مشاهده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

چرا در پرواز های داخلی خرید بلیط هواپیما  فقط بصورت یکطرفه انجام میگردد؟

به دلیل تنوع و تعداد زیاد پروازها در مسیر های داخلی، این احتمال وجود دارد که بلیط رفت و برگشت شما از یک ایرلاین صادر نگردد. در این جور مواقع و طبق تجربه ، اگر دو بلیط ، بصورت همزمان بخواهد از دو ایرلاین مختلف صادر گردد احتمال بروز خطای سیستمی افزايش  میگردد. لذا بهتر است تا شما برای خرید بلیط هواپیما بصورت جداگانه اقدام نمائید.

در ضمن توجه داشته باشید که در پرواز های داخلی ، خرید بلیط هواپیما ی رفت و برگشت از یک ایرلاین هیچگونه مزیت قیمتی برای خریدار ندارد.

 

تفاوت بلیط های چارتری و سیستمی در چیست؟

چنانچه مسافری بلیط های چارتری خریداری نماید نمیتواند  زمان سفر خود را تغییر و یا بلیط خود را کنسل نماید. لذا چنانچه  برنامه سفر ایشان به هردلیلی تغییر کند یا لغو شود هیچ وجهی مسترد نمی گردد. اما بلیط های سیستمی با پرداخت جریمه قابل جابجایی و یا کنسلی هستند.

یکی دیگر از تفاوت های بلیط چارتری با بلیط سیستمی در این است که در بلیط چارتری نرخ بلیط بزرگسال و کودک یکی میباشد اما در بلیط های سیستمی نرخ بلیط کودک ارزانتر از بزرگسال است.

 

بعد از خرید بلیط هواپیما ، بلیطم را چگونه میتوانم  دریافت کنم؟

بعد از اتمام مراحل پرداخت و صدور بلیط ، به چند روش بلیط خود را دریافت خواهید کرد:

  • پس از پرداخت و بازگشت به سایت  "سفرنتورک"، بلیط شما در فرمت  PDF  بر روی یک تب جدید برایتان باز میگردد که میتوانید با کلیک سمت راست روی صفحه و انتخاب گزینه Save as…  آنرا در مکانی که میخواهید ذخیره نمائید.
  • همچنین بلیط شما برایتان به آدرس ایمیلی که هنگام خرید وارد نموده اید ، ارسال میگردد.
  • هر لحظه ای که بخواهید میتوانید با کلیک بر روی "پیگیری خرید"  (واقع شده در بالای صفحه سمت راست)  و وارد کردن شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید و کد پیگیری که برایتان از طریق پیامک ارسال شده است ، بلیط خود را دانلود نمائید.

 

 

به صورت اینترنتی بلیط خریده ام و مبلغ از حسابم کسر شده است ولی پیامکی دریافت نکرده ام آیا بلیط برای من صادر شده است؟

اگر در هنگام دریافت بلیط هواپیما از روی سایت با مشکلی مواجه نشدید، و با انتخاب گزینه ی دریافت بلیط، فایل pdf بلیط را دریافت کردید، می توانید اطمینان داشته باشید که بلیط برای شما صادر شده است حتی اگر پیامکی دریافت نکرده اید.

 

اگر بعد از پرداخت وجه ، بلیط صادر نگردید، چه کاری باید انجام دهم؟

در اکثر مواقع ، بعد از تکمیل فرآیند خرید بلیط شما صادر میگردد. اما گاهاً  امکان دارد در زمانی که فرآیند خرید در حال طی شدن است ظرفيت پرواز تکمیل گردد و یا نرخ پرواز از طرف ایرلاین کاهش یا  افزایش یابد (این موارد بسیار نادر است). در چنین مواردی وجه کسر شده از حساب شما در زمان کوتاهی به حسابتان باز میگردد.

پیشنهاد ما این است که در چنین مواردی و قبل از اقدام به خرید مجدد بلیط با پشتیبانی سفرنتورک تماس بگیرید تا از عدم صدور بلیط در خرید اول اطمینان حاصل نمائید.

لازم به ذکر است که این مشکل در کلیه سایت های فروش آنلاین برای خرید بلیط هواپیما ، احتمال وقوع دارد و خارج از کنترل وب سایتهای فروشنده میباشد و دلیل آن تاخیر سیستماتیک ایرلاین ها در بروز کردن تغییرات اطلاعات پرواز می باشد.

 

اگر در هر یک از مراحل خرید بلیط هواپیما دچار مشکل شدم چه کنم؟

در صورت بروز هرگونه مشکلی در مراحل خرید بلافاصله با پشتیبانی "سفرنتورک" تماس بگیرید و یک چیز را فراموش نکنید:  امکان ندارد که پشتیبان های ما شما را در مشکلات تنها بگذارند.

اولویت و ارزش سازمانی "سفرنتورک" این است که در هنگام بروز هرگونه مشکل در فرآیند خرید، همواره بدون در نظر گرفتن هرگونه مسائل مالی باید رضایت کاربران خود را به هر شکل ممکن جلب نمايد.

 

 

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما  نام ، نام خانوادگی ، شماره کد ملی و یا شماره گذرنامه ام  و ....  را اشتباه وارد کنم و بلیط با همین اطلاعات اشتباه صادر گردد، آیا میتوانم بلیطم را اصلاح نمایم؟

متاسفانه خیر.

وارد کردن حتی یک کارکتر اشتباه منجر به ضرر و زیان شما میگردد. در اینگونه موارد باید بلیط هواپیما ی خریداری شده را کنسل کنید و سپس یک بلیط هواپیما ی جدید خریداری نمائید.

حال در نظر بگیرید که بلیط هواپیما ی خریداری شده ، چارتری باشد. یعنی بلیط اول شما سوخت میگردد و مجددا باید یک بلیط هواپیما ی جدید خریداری کنید. همانطور که می بینید،  وارد کردن یک کاراکتر اشتباه گاهی اوقات میتواند به اندازه مبلغ کامل یک بلیط به شما ضرر و زیان وارد نماید.  بنابراین در هنگام ورود اطلاعت کاملا دقت فرمائید.

البته گاهی اگر تاریخ انقضا یا شماره گذرنامه ، تاريخ تولد و يا كد ملي  در حد یک یا دو کاراکتر اشتباه شده باشد ، میتوان آنرا اصلاح نمود.

 

مبلغ صورت حساب من هنگام پرداخت تغییر کرد دلیل چیست؟

هنگام طی مراحل خرید و دقیقا قبل از ورود به درگاه بانک ، بطور کاملا سیستماتیک همه اطلاعات از قبیل قیمت ، کلاس پروازی و ظرفیت خالی پرواز مجدداً چک ميشوند اما گاهی اوقات ممكن است تغییراتی از سمت ایرلاین ها یا چارترکنندگان ایجاد شود و یا ظرفیت آن پر شده باشد. در اینگونه موارد یا بلیط صادر نمیگردد و یا به کلاس نرخي جديد هدایت میشويد و قیمت جدیدی ملاحظه می كنيد.

 

آیا برای خرید بلیط هواپیما از ایر لاین های خارجی در سایت "سفرنتورک" نیازی به کارت اعتباری نظیر ویزا کارت یا مستر کارت یا روش های پرداخت ارزی خواهم داشت؟

به هیچ وجه. شما هزینه‌ بلیط را به صورت ریالی و با کارت‌های عضو شتاب میتوانید پرداخت کنید.

 

 

آیا امکان کنسل کردن بلیط های چارتر وجود دارد؟

خیر امکان کنسل کردن و يا استرداد بلیط‌های چارتری وجود ندارد.

 

 

آیا همه پرواز های سیستمی قابل استرداد است؟

اگر چه همه پرواز های سیستمی باید قابلیت استرداد داشته باشند اما گاهی اوقات و در موارد بسیار نادر بعضی ایرلاین ها  بلیط های سیستمی خود را در شرایط غیرقابل استرداد بفروش میرسانند (مانند ایرلاین ایرتور)  لذا بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما و در مرحله ورود اطلاعات از قسمت پائین صفحه،  شرایط استرداد را مطالعه نمائید.

 

چگونه میتوانم بعد از خرید بلیط هواپیما ، آنرا کنسل نمایم؟

بلیط های چارتری قابلیت استرداد ندارند و چنانچه تصمیم شما برای زمان سفر به هر دلیلی تغییر یابد بلیط هواپیما ی شما سوخت می گردد و هیچ وجهی به شما مسترد نمی شود اما سفر نتورک در اینگونه مواقع بدون اینکه هیچ تعهدی بدهد تلاش می نماید تا با مذاکره با ایرلاین ها ، رضایت آنان را برای عودت حداقل قسمتی از وجه بلیط هواپیما ی شما جلب نماید.

اما در استرداد بلیط های سیستمی باید به وبسایت سفرنتورک مراجعه نمائید و با مراجعه به قسمت استرداد بلیط (بالای صفحه سمت چپ)  و طی مراحل نشان داده شده نسبت به استرداد بلیط های خود به صورت انلاین اقدام نمائید.

پس از کسر جریمه کنسلی وجه باقی مانده ظرف مدت 72ساعت مسترد و به حساب شبای اعلام شده توسط مسافر واریز می گردد.

جریمه استرداد بلیط هواپیما با توجه به فاصله زمانی تا پرواز و همچنین ایر لاین صادر کننده، متغییر می باشد. معمولا نحوه محاسبه جریمه استرداد بر روی بلیط شما درج گردیده است اما چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید با پشتیبانی سفر نتورک تماس بگیرید.

 

چنانچه بعد از کنسل کردن بلیط پروازم ، وجه آن تا 72 ساعت به حسابم واریز نگردید چه باید بکنم؟

در صورت عدم استرداد وجه بلیط کنسل شده (بعد از کسر جریمه  کنسلی) طی 72 ساعت ، با پشتیبانی سایت "سفرنتورک" تماس حاصل فرمایید.

 

 

چگونه از تغییر در ساعت پرواز یا کنسل شدن آن مطلع شوم؟

سفر نتورک هرگونه تغییر در برنامه پروازی را (از قبیل تاخیر-تعجیل و کنسلی پرواز ) از طریق ارسال sms و یا تماس تلفنی به اطلاع مسافران خود می رساند.

البته این امر در صورتی اتفاق می افتد که ایرلاین مربوطه برنامه تاخیر پرواز خود را به اطلاع سفرنتورک  برسانند. خوشبختانه  با توجه به اینکه تعداد زیادی از مسافران همه روزه اقدام به خرید بلیط هواپیما از وبسایت سفرنتورک  را تهیه می کنند ، ایرلاین ها همکاری خوبی با این مجموعه دارند.

 

اگر با تاخیر به فرودگاه برسم و  پروازم را از دست دهم و بخواهم سفرم را لغو کنم، قوانین استرداد چگونه هست؟

با توجه به وضعیت موجود،  پاسخ سوال فوق برای بلیط های مختلف متفاوت میباشد و نوع بلیط، مقصد پرواز، کلاس پرواز و ایرلاین در نحوه استرداد و محاسبه جریمه آن نقش موثری دارد. فراموش نکنید که بلیط های چارتری به هیچ وجه قابل استرداد نمیباشد.

 

برای سوار شدن به هواپیماچه ساعتی در فرودگاه باشم و چه مدارکی مورد نیاز است؟

جهت سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی بهتر است  2 ساعت قبل از پرواز و در پرواز های خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. معمولا زمان حضور در فرودگاه بر روی بلیط هواپیما قید می گردد.

 

آیا برای سوار شدن به هواپیما، نیاز به پرینت بلیط دارم؟

از آنجایی که بلیط های صادر شده توسط وبسایت سفر نتورک از نوع بلیط الکترونیکی می باشد لذا برای سوار شدن به هواپیما نیازی به پرینت کاغذی بلیط ندارید و تنها با ارائه کارت شناسایی (کارت ملی در پرواز داخلی و گذرنامه در پرواز خارجی)  میتوانید کارت پرواز خود را دريافت كنيد.

 

چنانچه در فرودگاه بودم و پرواز کنسل گردید و یا به دلیل تاخیر بیش از دوساعت من تصمیم به لغو سفرم گرفتم ، برای استرداد وجه باید چه کنم؟

پس از اطمینان از لغو شدن پرواز (یا تاخیر بیش از دوساعت) ، باید یک گواهی کتبی از بخش ترافیک فرودگاه مورد نظر مبني بر لغو پرواز (یا تاخیر بیش از دوساعت) و به تائید رساندن آن توسط کانتر ایرلاین مربوطه جهت  "استرداد بلیط بدون جریمه" فرودگاه را ترک نمائید. سپس بعد ازهماهنگی با پشتیبانی سفر نتورک مراحل استرداد وجه بلیط هواپیما ی شما طی خواهد شد.

 

اگر پیامکی در خصوص ابطال پرواز دریافت کنم چگونه می‌توانم بلیط  هواپیما ی را استرداد کنم؟

در صورت دریافت پیامک کنسلی پرواز، می توانید طی تماس با پشتیبانی "سفر نتورك" ، استرداد بلیط را پیگیری فرمایید. در این گونه مواقع هیچ خسارتی به شما تعلق نمیگیرد.

 

اگر پیامکی در خصوص تاخیر و یا تعجیل پرواز مستقیما از ایرلاین دریافت کردم چگونه می‌توانم صحت آنرا بررسی کنم؟

در این گونه موارد در اسرع وقت با پشتیبانی "سفرنتورک" تماس بگیرید.

 

من از ویلچر استفاده میکنم . چگونه میتوانم سفر هوایی انجام دهم؟

برای مسافرین نیازمند به ویلچر خدمات ssr پیش بینی شده است. جهت استفاده از این خدمات باید قبل از تهیه بلیط با پشتیبانی سفرنتورک تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمائید.

 

آیا بیماران میتوانند با هواپیما سفر کنند؟

طبق مقررات سازمان هواپيمايي كشوري همراه داشتن مجوز پزشك براي افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي ، عروقي ، تنفسي ، صرع، ديابت مليتوس كنترل نشده كه دياليز مي شوند ويا هرگونه بيماري كه منع سفر هوايي باشد هنگام مسافرت هوايي ضروري است. همچنين لازم است اين مسافران داروهاي خود را در طول سفر همراه داشته باشند.

 

آیا خانم های باردار میتوانند با هواپیما سفر کنند؟

جدا از اینکه چه قانونی در این زمینه وجود دارد ، پیشنهاد سفر نتورک برای خانم های باردار که قصد سفر هوایی دارند این است که قبل از خرید بلیط هواپیما با پزشک متخصص خود مشورت نمودهو یک نامه مبني بر بلامانع بودن سفر هوایی دریافت کنند، این نامه را در هنگام مراجعه به فرودگاه با خود همراه داشته باشند. همچنین بهتر است که در این نامه به طول دوره بارداری اشاره گردد.

اما جهت اطلاع شرایط تعریف شده برای سفر هوایی خانم های باردار به شرح زیر است:

بارداری اول

  • پروازهای کمتر از 2 ساعت: تا انتهای هفته 28 بارداری از سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان نیاز به مجوز ندارد.
  • پروازهای بیش از 2 ساعت: تا انتهای هفته 28 بارداری نیاز به مجوز ندارد.

نکته: در هر دو مورد مذکور ارائه مدرک پزشکی معتبر که ممهور به مهر نظام پزشکی پزشک متخصص زنان و زایمان باشد الزامی است.

بارداری دوم به بعد

  • تا انتهای هفته 28 بارداری نیاز به مجوز ندارد . (ارائه مدرک پزشکی معتبر که ممهور به مهر نظام پزشکی پزشک متخصص زنان و زایمان باشد الزامی است)
  • از ابتدای هفته 35   بارداری،  پروازممنوع می‌باشد.
  • وجود هرگونه عارضه‌ای در دوران بارداری ( خونریزی، تهدید به سقط، فشارخون کنترل نشده) مانع پرواز می‌باشد.

پس از گذشت یک هفته از زایمان، منعی برای پرواز وجود ندارد و نوزادان طبیعی پس از هفته اول تولد به‌شرط نداشتن عارضه پزشکی می‌توانند پرواز کنند.

 

چگونه میتوانم حیوان خانگی خود را  در پرواز همراه داشته باشم؟

در ابتدا پرواز خود را انتخاب و حتماً قبل از خرید بلیط هواپیما با پشتیبانی "سفرنتورک" تماس بگیرید. ما هماهنگی های لازم را برای شما انجام میدهیم.  توجه داشته باشید که همه هواپیما ها قابلیت حمل حیوانات زنده را ندارند، لذا حتما قبل از خرید بلیط هواپیما با پشتیبانی سفرنتورک هماهنگ نمائید تا خدایی نکرده دچار ضرر و زیان نگردید.

آیا زمان پرواز ،  قیمت و دیگر مشخصات در سایت "سفر نتورک" واقعی است؟

بله، آنچه پس از جستجوی پرواز مورد نظر خود روی سایت سفر نتورک می‌بینید، برنامه قطعی پروازهای ایرلاین‌هاست که به ریال محاسبه شده است.

 

نرخ عوارض خروج از کشور ایران چگونه است؟

با توجه به قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، وجوه خروج از کشور موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، بار دوم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و برای هر مسافر حج تمتع و حج عمره برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و بار سومبه بعد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و عتبات عالیات از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال و از مرزهای زمینی و دریایی ۱۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

date_range چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ remove_red_eye 150 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0